- 1404/06/06 بهرهبرداری ۱۲ پروژه سلامت محور گیلان با اعتبار بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال
- 1404/06/06 ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید تا پایان سال وارد خدمت میشود
- 1404/06/05 پزشکی، یک هنر و تعهد اجتماعی است نه صرفاً یک شغل
- 1404/06/05 جامعه پزشکی در بحرانها به میدان میآید/ پزشکان، سرمایههایی جانبرکف در مسیر خدمت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی:
اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحرانها، ارتقای آموزش بهداشت، گوشهای از اقدامات روابط عمومیها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: نقش روابط عمومی در مراقبتهای بهداشتی و درمانی بمنظور اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحرانها، ارتقای آموزش بهداشت و اعتبار موسسات متبوع، بسیار حائز اهمیت است. روابط عمومی همچنین به رضایت بیمار و افزایش مشارکت جامعه در حوزه بهداشت و درمان کمک کرده و آن را به بخشی حیاتی از مدیریت مراقبتهای بهداشتی و درمانی تبدیل میکند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وبدا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، نقش روابط عمومی در مراقبتهای بهداشتی و درمانی بمنظور اعتمادسازی در بیماران، مدیریت بحرانها، ارتقای آموزش بهداشت و اعتبار موسسات متبوع را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: روابط عمومی همچنین به رضایت بیمار و افزایش مشارکت جامعه در حوزه بهداشت و درمان کمک کرده و آن را به بخشی حیاتی از مدیریت مراقبتهای بهداشتی و درمانی تبدیل میکند. متن پیام به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشنده مهربان
یکی از اهداف اولیه روابط عمومیها در مراقبتهای بهداشتی و درمانی، حصول اطمینان از این موضوع است که بیماران به خوبی از شرایط پزشکی خود مطلع باشند. روابط عمومی با شکستن اصطلاحات پیچیده پزشکی به زبان قابل فهم، شکاف دانش بین بیماران و پزشکان را پر میکند. آنها مفاهیم پیچیده پزشکی را به اطلاعات قابل درک ترجمه میکنند و بیماران را قادر میسازند تا سؤالات آگاهانه بپرسند، تشخیصی که پزشک از وضعیت سلامتی برایشان داده است را بفهمند و به طور فعال در بحث با ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی و درمانی خود شرکت کنند. اما روابط عمومی در مراقبتهای بهداشتی و درمانی به بیماران محدود نمیشود. دامنه آن به افکار عمومی مردم نیز گسترش مییابد.
روابط عمومی با ابزارهای مختلف مانند پویشها و هفتههای ملی با عناوین گوناگون جامعه را در مورد مسائل بهداشتی رایج، مانند اهمیت واکسیناسیون، انتخاب سبک زندگی سالم، و تشخیص زودهنگام بیماریها، آموزش میدهند. روابط عمومی با افزایش آگاهی و ترویج بحث در مورد مسائل بهداشتی به پیشگیری از بیماریها، کاهش نابرابریهای مراقبت های بهداشتی و بهبود سلامت عمومی کمک می کند. مثالی از این موضوع، تلاش این حوزه در همهگیری بیماری منحوس کرونا بود که با فعالیت بی وقفه و همپای دیگر مدافعان سلامت، در پیشگیری از پیشروی و شیوع بیشتر این بیماری ویروسی با اطلاع رسانی و آموزش صحیح نقش مهمی در مقابله با این همهگیری ایفا کردند.
اگربخواهیم چشم انداز دسترسی از دانش جهانی مراقبتهای بهداشتی و درمانی ارائه دهیم، باید دنیایی را تصور کنیم که در آن همه به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد مراقبتهای بهداشتی و درمانی دسترسی دارند. روابط عمومی در مراقبتهای بهداشتی و درمانی نقشی اساسی در تحقق این چشم انداز ایفا میکند.
روابط عمومی با استفاده از کانالهای ارتباطی مختلف، مانند رسانههای اجتماعی، بیانیههای مطبوعاتی، و رویدادهای اجتماعی، اطمینان حاصل میکنند که دانش مراقبتهای بهداشتی به همه افراد در هر طبقهای از اجتماع میرسد.
در مجموع میتوان اینگونه گفت که روابط عمومی با گسترش دامنه دانش مراقبتهای بهداشتی، به جامعهای سالمتر و آگاهتر کمک میکند.
اینجانب به نوبه خود فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را بر تلاشگران این حوزه به ویژه همکاران خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان که فارق از زمان و مکان به دلیل حساسیت کاری، همواره مشغول انجام وظیفه هستند، تبریک میگوییم و از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را خواستارم.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظرات
0 نظر برای این مطلب وجود دارد
- مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه در اجرای برنامه ملی میدان پویا
- بازدید کارشناس مدیریت امور پرستاری از یک مرکز مراقبت در منزل شهرستان رودسر
- اهدای کولر اسپلیت ۲۴ هزار توسط خیر نیکاندیش به بیمارستان شهید انصاری رودسر
- بهرهبرداری ۱۲ پروژه سلامت محور گیلان با اعتبار بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال
- برگزاری جشنواره «شهر پویا» با ارائه خدمات بهداشتی و مشارکت مرکز بهداشت رشت
- گزارش تصویری از افتتاحیه MRI بیمارستان شهید حسینپور لنگرود با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور و نماینده مردم شهرستان لنگرود
- گزارش تصویری از مراسم افتتاح خانه بهداشت پرشکوه لنگرود/ شهریور ۱۴۰۴
- گزارش تصویری از افتتاح دیسپچ پشتیبان در سایت لاکان با حضور رئیس اورژانس کشور/ شهریور ۱۴۰۴
- گزارش تصویری از افتتاح دیسپچ مرکزی اورژانس گیلان و کلنگ زنی ساختمان ستاد مرکزی اورژانس گیلان با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور
- ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید تا پایان سال وارد خدمت میشود
- برگزاری سومین و آخرین روز از کنفرانس بین المللی انجمن آموزش پزشکی اروپا AMEE ۲۰۲۵
- داروسازان در دسترسترین مشاوران سلامت مردم؛ پاسخ به پرسشهای مردمی در روز داروساز
- پیام تبریک معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه به مناسبت فرارسیدن روز داروسازی
- برگزاری یازدهمین جلسه کارگروه اخلاق در پژوهش دانشگاه
- برگزاری جلسه شورای مدیران معاونت توسعه دانشگاه با محوریت بررسی روند اجرایی مصوبات و پیگیری اقدامات صورت گرفته
- کارمندان نمونه معاونت بهداشتی دانشگاه تقدیر شدند
- گزارش تصویری از مراسم بزرگداشت پزشکان و داروسازان نمونه استان/ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهریور ۱۴۰۴
- تحقق ۹۴ درصدی برنامه عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
- هفته دولت، نماد تلاش بیوقفه و فداکاری دولت در کنار مردم است
- حضور میدانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ماسال
- پیام تسلیت مدیریت روابط عمومی دانشگاه در پی درگذشت ابوی همکار مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور
- جامعه پزشکی در بحرانها به میدان میآید/ پزشکان، سرمایههایی جانبرکف در مسیر خدمت
- پزشکی، یک هنر و تعهد اجتماعی است نه صرفاً یک شغل
- کارمندان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرمایههای اصلی دانشگاه و امانتداران میراث خدمتگزاری هستند
- پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز داروساز
- تقدیر معاون بهداشتی تالش از پزشکان به مناسبت روز پزشک
- ارتقای علمی سه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هیئت ممیزه
- دیدار مدیر شبکه بهداشت و درمان سیاهکل با پزشکان و حضور مسئولان شهرستان به مناسبت روز پزشک
- تجلیل فرماندار و مدیر شبکه بهداشت تالش از پزشکان به مناسبت روز پزشک
- تقدیر از پزشکان شبکه بهداشت و درمان لنگرود به مناسبت روز پزشک
نظر دهید