- 1403/12/06 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پرستار سانحهدیده آستارا عیادت کرد
- 1403/12/05 گزارش تصویری از شرکت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم بزرگداشت مقام سید الشهدای جبهه مقاومت شهید والا مقام سید حسن نصرالله/ رشت مصلی امام خمینی (ره)
- 1403/12/05 پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس
- 1403/12/04 نشست مشترک نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
ملاک نظارت بر خدمات سلامت با رویه اصلاح معایب و بازگشت به چرخه خدمت باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هیچ وجه به دنبال مهروموم مراکز سلامت محور بدون دلیل نیست، افزود: ملاک نظارت بر مراکز بهداشتی، درمانی و پاراکلینیک باید با رویکرد اصلاح و رفع معایب و بازگشت مجدد به چرخه خدمت به مردم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وبدا)؛ نشست کمیسیون ماده ۱۱ درمان استان گیلان امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئولان تعزیرات حکومتی، نظام پزشکی و معاونان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست ۳۶ پرونده تخلف مراکز و موسسات پزشکی ارایه دهنده خدمات سلامت در استان گیلان بررسی و نسبت به ادامه فعالیت، فعالیت مشروط و یا عدم فعالیت آنها، تصمیم گیری شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست با اشاره به کمبود زیرساختهای سلامتمحور در استان بهویژه رشت، اظهار کرد: باید تذکرات فنی و ایمنی مراکز سلامتمحور با پیگیری مستمر و مصرانه معاونت درمان و مدیریت نظارت بر درمان استان در دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هیچ وجه به دنبال مهروموم مراکز سلامت محور بدون دلیل نیست، افزود: ملاک نظارت بر مراکز بهداشتی، درمانی و پاراکلینیک باید با رویکرد اصلاح و رفع معایب و بازگشت مجدد به چرخه خدمت به مردم باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش پروندههای تخلف برخی از پزشکان متخصص در رشت و شهرستانها، گفت: با کسانی که سلامت مردم را گرو گرفته و به نوعی سلامت مردم را تهدید میکنند، باید بهشدت برخورد شود.
دکتر آشوبی بر تشدید نظارتها در مرکز استان و شهرستانها تاکید کرد و افزود: باید دسترسی مردم به خدمات سلامت راحت و بدون دغدغه باشد و نظارتهای میدانی مدیران و کارشناسان موثر و در جهت تغییر رفتار متخلفان باشد.
کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی شامل حق اعتراض نسبت به موارد همچون استفاده از افراد بدون صلاحیت حرفهای در مراکز بهداشتی، اشتغال افراد در حوزههای مختلفی بهداشتی بدون هیچگونه مجوزی، فروش دارو بدون توجه به مجوز و پروانه ساخت از سوی داروخانه و غیره است.
نظر دهید