اخبار فوری

درباره خدمت

عنوان خدمت

اعتباربخشی موسسات درمانی

شناسه خدمت

16061012000

گروه خدمت

معاونت درمان

مشخصات خدمت

شرح خدمت

اعتبار بخشي به معني ارزيابي سيستماتيك مراكز ارائه خدمات سلامت با استاندارد هاي مشخص است. استانداردهائي كه بر بهبود مداوم كيفيت، محور بودن بيمار و بهبود امنيت بيمار وكاركنان تاكيد دارد. اعتبار بخشي زماني انجام مي شود كه بيمارستان آمادگي خود را به ارزيابان خارجي مبني بر رعايت استانداردهاي از پيش تعيين شده اعلام مي نمايد. از ويژگي هاي برجسته نسل نوين اعتباربخشي مي توان به موارد زير اشاره كرد: 1- تمركز بر نتيجه گرايي و عملكرد واقعي بيمارستانها و حذف مستند سازي هاي غير ضرور 2- حضور ارزيابان آموزش ديده و مستقل در بیمارستان ها با رويكرد آموزشي و همياري با تيم اجرايي بيمارستان در جهت اخذ و تبادل تجربيات موفق كشوري 3- فراخوان، گزينش، آموزش و بكارگيري ارزيابان دوره طي فرايند گزينش و آموزش سخت گيرانه و بر اساس مدل شايستگي بومي الهام گرفته از الزامات انجمن بين المللي ايسكوا 4- مشارکت پزشكان متخصص، اساتيد و اعضا هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشكي، پرستاران با رتبه هاي ملي وبين المللي و نيز مديران با تجربه و فهيم حوزه سلامت در اقصي نقاط كشور 6 -توجه به رویکرد وظیفه محوری در غالب مدل هاي معتبر اعتباربخشي ساير كشورها به منظور ارزيابي سيستماتيك عملكرد بيمارستان در خصوص بيماران حاد و نيازمند به مراقبت هاي ويژه

مدارک مورد نیاز

نوع خدمت

خدمت به شهروندان (G2C)

ماهیت خدمت

حاکمیتی

سطح خدمت

کشوری

رویداد خدمت

سلامت

قوانین و مقررات

ماده 8 قانون تشكيل وزارت بهداشت

ماده 8-كليه مؤسسات و واحدهاي بهداشتي و درماني و پزشكي كشور كه از طريق بخش خصوصي و غير دولتي در امر بهداشت و درمان فعاليت دارند از تاريخ تصويب اين قانون بايد تحت نظارت و كنترل و برنامه ريزي اين وزارتخانه قرار گيرند آئين نامه هاي اجرائي مربوط ظرف مدت يك سال توسط اين وزارت تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

آئین نامه اجرائی ماده 8 قانون تشکیل وزارت بهداشت

ماده 29 ـ کلیه مراکز و مؤسسات درمانی موضوع این آیین‌نامه ارزش‌یابی شده به استناد امتیازات مکتسبه در سه درجه (‌یک، دو سه) قرار می‌گیرند، هزینه تخت‌روز (‌هتلینگ) هر بیمارستان براساس درجه تعیین شده در آخرین ارزش‌یابی، بر مبنای جدول هزینه تخت روز که توسط وزارت بهداشت، در مان و آموزش‌پزشکی تهیه و اعلام می‌گردد، پرداخت خواهد شد.

جزئیات خدمت

متوسط مدت زمان ارائه خدمت

تواتر

1

ساعات ارائه خدمت

تعداد بار مراجعه حضوری

1

نحوه دسترسی به خدمت

مرحله اطلاع رسانی خدمت الکترونیکی

اینترنتی

ورود به سایت

تلفن تماس

01333311661

توضیحات

مرحله درخواست خدمت الکترونیکی

سوالات متداول

اعتباربخشی موسسات درمانی چند وقت یکبار انجام می شود؟

دو سال یکبار

در حال حاضر چه موسسات درمانی مشمول اعتباربخشی می شوند؟

بیمارستان ها و مراکز جراحی محدو د

در صورت نیاز به مراجعه حضوری به کدام واحد مراجعه کنم؟

رشت - خیابان نامجو - روبروی ورزشگاه شهید عضدی - ساختمان شماره دو دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان- معاونت درمان - واحد اعتباربخشی موسسات درمانی

بیانیه سطح توافق خدمات

اعتباربخشی موسسات درمانی به منظور اطمینان از ارائه خدمات درمانی ایمن و باکیفیت برای موسسات درمانی (بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود) صورت می پذیرد. برنامه ریزی انجام اعتباربخشی موسسات درمانی به صورت متمرکز و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می پذیرد.

زیر خدمات

شامل هیچ زیرخدمتی نمی باشد

فرم انتقادات و پیشنهادات

لطفا در کادر بالا موضوع مورد نظر خود را شرح دهید

پرسشنامه سنجش رضایت ارباب رجوع از خدمت

شفافیت فرایندی
پاسخگویی و مسئولیت پذیری
تسلط بر فرایند
زمان فرایند
نظام مند بودن فرایند
کلیت فرآیند
چنانچه علاوه بر موارد فوق مطلب یا پیشنهادی در خصوص نحوه انجام خدمات و اصلاح روشهای انجام کار در زمینه مورد نظر خود دارید مرقوم فرمایید:
آخرین بروز رسانی : 1402/10/09