• 1402/10/19 - 13:20
  • تعداد بازدید خبر : 458
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری دومین نشست هم اندیشی رابطین روابط عمومی در بیمارستان های غیردانشگاهی و خصوصی گیلان

دومین نشست هم اندیشی رابطین روابط عمومی در بیمارستان های غیردانشگاهی و خصوصی در خصوص سامانه پاسخگویی تلفنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(4401) در محل دفتر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشگی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر سید علی حزنی- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دومین نشست هم اندیشی بیمارستان های غیر دانشگاهی و خصوصی، گفت: همانطوریکه استحضار دارید، سامانه پاسخگویی و راهنمایی تلفنی 4401 یکی از اقدامات مهمی بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت ابتکاری و برای اولین بار در استان و با حضور برخط سه نیروی طرحی و 16 دانشجو در گام نخست راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این طرح، کاربران در دو شیفت صبح و عصر در کنار آموزش و کسب اطلاعات به روز ، پاسخگوی سوالات مردم در حوزه های درمانی، بهداشتی ، دارویی و ...هستند تا بتوانند از بخشی از مشکلات و سردرگمی های مردم، طی روند درمان را کاهش دهند.

تاکنون بیش از 6000 تماس با این سامانه گرفته شده است

دکتر حزنی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6000 تماس با این سامانه گرفته شده است گفت: از اقدامات مهم برای راه اندازی این سامانه می توان به  فراهم نمودن زیرساخت های لازم ، آموزش نیروهای تخصصی جهت پاسخگویی به سوالات و مشکلات مطرح شده ، اطلاع رسانی راه اندازی سامانه و نحوه ی ارائه ی خدمات از طریق نصب پوستر و بنر در سطح استان و تخصیص نیروی پاسخگوی آموزش دیده  اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این سامانه که برای اولین بار در کشور راه اندازی شده، توانسته با جلب رضایت مردمی ، نقش به سزایی در بالابردن کیفیت خدمت رسانی به مردم شریف استان گیلان و مسافران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه توانسته باعث کاهش هزینه های تردد غیرضروری مردم شود، خاطرنشان کرد:  اطلاع یافتن از مسائلی که از طریق مرکز پاسخگویی و اطلاع رسانی تلفنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان-سامانه 4401 ارائه میشود، منجر به کاهش نا رضایتی های مردم از خدمات پزشکی ارائه شده در مراکز تشخیصی و درمانی استان و   سهولت در ارائه خدمات درمانی به مردم شریف استان گیلان و مسافران شده است.

دکتر حزنی با اشاره به اهمیت این سامانه بیان کرد: سامانه 4401 که  به منظور بهره گیری از اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف درمانی و ایجاد بستری برای طرح مسائل و مشکلات مختلف در این حوزه اعتماد سازی برای عموم مردم، جهت پشتیبانی بیشتر در ارائه خدمات درمانی، به صورت پیگیری برخط  راه اندازی شده است،  راهنمایی مردم در درجه نخست و در مرحله بعدی، شنیدن مشکلات مردم و گوش شنوا بودن برای درددل ها آنان جهت رفع مشکلات آنان،  رضایت مندی بیشتر مردم را در پی داشته است.

در این نشست هم اندیشی، رابطین بیمارستان های آریا، رسول اکرم(ص)، قائم(عج)، گلسار، پارس، توتونکاران، میلاد لاهیجان و آزمایشگاه رازی رشت حضور داشتند و به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود، پرداخته  و راه کار های لازم را جهت رفع چالش های پیش رو ارائه کردند.

 

گفتنی است؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده از زمان راه اندازی مرکز پاسخگویی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان_ سامانه 4401 نارضایتی ها و تنش های اجتماعی حاصل از ابهامات در زمینه اطلاعات بیمارستانی به میزان قابل توجهی کاسته شده است.

گیلان نخستین استانی است که دانشگاه علوم پزشکی استان، اقدام به ایجاد این سامانه نموده است و درخواست ها و  پیگیری های زیادی از استان های دیگر نیز به این سامانه شده است.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 117456
کلمات کلیدی

تصاویر

آخرین بروز رسانی : 1402/10/19 13:20