• 1402/09/25 - 14:09
  • تعداد بازدید خبر : 1077
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مشتری مداری و رضایت مردم از خدمات ارائه شده و به منظور پاسخگویی سریع و تسهیل در روند مکاتبات، “سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی” را راه اندازی نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مشتری مداری و رضایت مردم از خدمات ارائه شده، حفظ ارزش و کرامت انسانی و پاسخگو بودن، به عنوان یکی از شاخصهای اصلی سنجش، کارآمدی، رشد و توسعه نظام و به منظور پاسخگویی سریع و الکترونیکی، شفاف سازی و تسهیل در روند مکاتبات، صرفه جویی در هزینه ها و منابع “سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی” را از سال ۱۳۹۷ راه اندازی نموده است،  بر این اساس، درخواستهای شهروندان به دو صورت قابل ثبت و پیگیری می باشد:
 
روش اول- مراجعه به سامانه و ارسال نامه:
در این روش شهروندان می توانند از هر نقطه از کشور با مراجعه به این سامانه به آدرس     fc.behdasht.gov.ir  درخواست و نامه خود را به هر یک از بخشها و واحدهای ستادی ارسال نمایند. این درخواست توسط کارشناسان اداره دبیرخانه مرکزی مورد بررسی (درخواست سوابق و طبقه بندی) قرار می گیرد و سپس ثبت و به واحد مربوطه ارجاع می گردد.
 لازم به ذکر است اطلاعات هر مرحله از این فرآیند شامل ثبت نامه، تاریخ و شماره پیگیری نامه، کلیه مراحل طی شده و ارجاعات نامه و نیز اقدامات انجام شده بر روی نامه و نیز نامه صادر شده مرتبط، توسط درخواست کننده در سامانه قابل پیگیری و رصد می باشد.
 
روش دوم- مراجعه حضوری به ستاد و ارائه نامه درخواستی:
در این روش پس از ارائه نامه به اداره دبیرخانه مرکزی مشخصات و شماره تلفن همراه متقاضی در قسمت “ثبت نامه دریافتی” در سامانه اتوماسیون اداری ثبت می گردد و پیامکی حاوی اطلاعات مختصری شامل ثبت نامه، تاریخ و شماره پیگیری نامه کلیه مراحل طی شده و ارجاعات نامه به متقاضی ارسال می گردد. همچنین مانند روش اول، کلیه مراحل طی شده و ارجاعات نامه و نیز اقدامات انجام شده روی نامه توسط درخواست کننده در سامانه مذکور قابل پیگیری و رصد میباشد.
  • گروه خبری : اطلاعیه,آخرین اخبار,اخبار اختصاصی,شفافیت
  • کد خبر : 116309
کلمات کلیدی
آخرین بروز رسانی : 1402/09/25 14:09