- 1402/01/09 لزوم هوشیاری مجموعه حراست در تمامی امور نظام سلامت
- 1402/01/09 درمان افراد بیمهشده رایگان میشود/ طرح «عدالت و تعالی سلامت» محور عملیاتی نظام سلامت
- 1402/01/08 آموزش مدون و مستمر در گزینش جدی گرفته شود
- 1402/01/08 تامین به موقع داروی مردم اولویت نظام سلامت گیلان
- 1402/01/07 توسعه همکاریهای مشترک دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در راستای سلامت مردم گیلان
- 1402/01/06 بازدید میدانی دکتر آشوبی و رئیس مجمع نمایندگان گیلان از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان
- 1402/01/06 بازدید میدانی دکتر آشوبی و رئیس مجمع نمایندگان گیلان از مرکز آموزشی درمانی شفا رشت
- 1402/01/05 دیدار سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان
- 1402/01/03 بازدید نوروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرکز آموزشی و درمانی پورسینا
- 1402/01/02 فیلم / بازدید آیت الله فلاحتی از کمپ نوروزی گیلان در آزادراه قزوین-رشت
اولین مرکز آموزش عالی در گیلان ، در سال 1344 خورشیدی با گشایش آموزشگاه عالی پرستاری آغاز به کار کرد . مدرسه عالی پرستاری ، در سال 1355خورشیدی تاسیس گردید . دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سال 1362 با عنوان دانشکده پزشکی تحت پوشش دانشگاه گیلان شروع به کار کرد و در سال 1365 با تشکیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه گیلان جدا شد و به عنوان دانشگاه فعالیت خود را به طور مستقل ادامه داد
امروز وضع آموزش عالی در استان گیلان به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست . با نگاهی به عملکرد مقایسه ای حوزه آموزش علوم پزشکی قبل و بعد از انقلاب اسلامی می توان به این نتایج دست یافت که در سال 1357 در یک دانشکده پرستاری ، 556 دانشجو در رشته های پرستاری و بهیاری مشغول به تحصیل بودند اما هم اکنون 5735 دانشجو در 8 دانشکده که شامل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پیراپزشکی و ... در رشته های پزشکی ، پرستاری و پیراپزشکی در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال تحصیل هستند
در حال حاضر 452 عضو هیئت علمی شامل 24 استاد ، 115 دانشیار ، 257 استادیار و 56 مربی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فعالیت هستند .
رونق مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان از جمله موارد حایز اهمیت در آموزش پزشکی در استان می باشد .
در این زمینه ، تدوین برنامه راهبردی حوزه سلامت در گیلان و اهمیت مقوله آموزش در آن ، توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت ، تقویت پژوهش های کاربردی و ترجمان دانش ، توسعه کارآفرینی و در نظر گرفتن تاثیر این مقوله ها در تامین ، حفظ و ارتقای سلامت جامعه ، موجب رشد فزاینده آموزش پزشکی در گیلان شده است .
در این راستا ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ترسیم چشم انداز روشنی از آینده در مسیر مرزهای دانایی در حال حرکت است ، تا با ارایه خدمات کارآمد و ارتقای شاخص های سلامت ، پیشرو در دانشگاههای نسل سوم باشد . به امید آن روز