• 1403/05/30 - 14:30
  • تعداد بازدید خبر : 777
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مترون‌ها مطرح شد؛

تاکید دکتر آشوبی بر تکریم پرستاران؛ از کاهش تعویق پرداخت کارانه‌ها تا به‌روزبودن اضافه‌کار پرستاران گیلانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تاکید بر تکریم پرستاران، از کاهش تعویق پرداخت کارانه‌ها از ۱۰ به ۶ ماه در کنار پرداخت به‌روز اضافه‌کار پرستاران گیلانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در نشست مشترک با مدیران پرستاری (مترون‌ها) مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی سراسر استان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تقدیر از تلاش پرستاران سخت‌کوش، اظهار کرد: بدون حضور پرستاران ارائه خدمات درمانی به مردم بسیار سخت و غیرممکن می‌شود.


وی با اشاره به نجابت و تلاش بی‌منت کادر پرستاری در نظام سلامت، افزود: تلاش‌ها و ممارست پرستاران در کنار دیگر گروه‌های ارائه دهنده خدمات سلامت به مردم غیر قابل توصیف و البته شایسته تحسین است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اصلاح نظام پرداختی به پرستاران، گفت: گیلان از جمله استان‌هایی است که پرداختی به پرستاران را به شکلی که قانون تعریف کرده، پرداخت می‌کند.


دکتر آشوبی با بیان اینکه حجم و تعداد خدمات ارائه شده توسط پرستاران با پرداختی‌ها همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: متوسط پرداختی به جامعه پرستاری بسیار پایین است از این رو سقف پرداخت اضافه کار برای این قشر پرتلاش با درایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برداشته شده است.


وی با بیان اینکه الگوی پرداختی حقوق و مزایای مدافعان سلامت با سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور قابل قیاس نیست، گفت: کادر بهداشت و درمان در تمامی اوقات سال و از جمله در بحرانی‌ترین ایام سال در خدمت مردم هستند و چه بسا در ایام بحرانی حجم کارشان مضاعف نیز می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تکریم کادر درمان به ویژه پرستاران تاکید کرد و گفت: پرستاران در چشم مردم عزیزتر از گذشته هستند و مدیران پرستاری نه تنها باید پرستاران را به ملاقات بپذیرند و دغدغه های انها را بشنوند بلکه باید خودشان به پرستاران مراجعه و در رفع نقیصه های موجود و دغدغه‌های ذهنی آنها پای کار باشند.


دکتر آشوبی از کاهش معوقات جامعه پرستاری در گیلان خبر داد و گفت: تعویق ۱۰ ماهه کارانه پرستاران به ۶ ماه کاهش یافته و در حال حاضر پرستاران گیلان تا پایان دیماه سال ۱۴۰۲ کارانه خود را دریافت کرده‌اند.


وی همچنین با اشاره به پرداخت اضافه کاری های پرستاران استان نیز، بیان کرد: گیلان از معدود استان‌ها در کشور است که اضافه‌کاری پرستاران در آن به روز است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از پرداخت پول لباس پرستاران در گیلان پس از هفت سال و هر ۶ ماه یکبار و افزایش حق مسکن آن‌ها در سال جاری خبر داد.


گفتنی است؛ در این نشست، مدیر پرستاری دانشگاه و تعدادی از مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی و بیمارستانی استان به بیان دغدغه‌ها، ابهامات و نکته نظرات خود پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار برگزیده دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار فوری
  • کد خبر : 127856

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/05/30 14:30
آرشیو
Caspian Journal of Health Research

Caspian Journal of Health Research

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Research in Medical Education

Research in Medical Education

Iranian Journal of Neurosurgery

Iranian Journal of Neurosurgery

Caspian Journal of Neurological Sciences

Caspian Journal of Neurological Sciences

Journal of Guilan University of Medical Science

Journal of Guilan University of Medical Science

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy