- 15 مهر 1404 تاکید بر ضرورت ساماندهی علمی طب سنتی با محوریت دانشگاهها
- 15 مهر 1404 برگزاری سومین ملاقات مردمی مهرماه، سال ۱۴۰۴ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
- 15 مهر 1404 پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت آغاز هفته ملی کودک
- 14 مهر 1404 اسامی نامزدهای نهمین دوره انتخابات هیئتمدیره نظامپزشکی حوزه انتخاباتی رشت و حومه
دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید مرجع علمی ملی در تربیت متخصص و تولید دانش شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نخستین همایش استادیاران دانشکده پزشکی رشت، با تأکید بر تربیت نیروی متخصص و دانشمند، دانشگاه را پیشگام ارتقای آموزش پزشکی، مرجعیت علمی و پاسخگویی به نیازهای بومی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیلوبدا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نخستین همایش استادیاران دانشکده پزشکی رشت با تأکید بر مأموریت اصلی دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و دانشمدار، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید نه فقط یک نهاد آموزشی، بلکه یک مرجع علمی در سطح ملی و منطقهای باشد؛ جایی که متخصص پرورش میدهد، دانش تولید میکند و آینده سلامت کشور را رقم میزند.
وی با بیان اینکه تربیت استاد، پرورش دانشمند و ارتقای آموزش پزشکی، نیازمند زیرساختهای پایدار و حمایت از اعضای هیئت علمی است، افزود: ما از همه ظرفیتها برای ارتقای جایگاه علمی اعضای هیئت علمی استفاده خواهیم کرد. مسیر ارتقا، باید شفاف، منصفانه و مبتنی بر شایستگی باشد و دانشگاه در این مسیر، نظارت و حمایت فعال خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط نگرانکننده جمعیتی در استان، گفت: اگرچه آمارها از پیشی گرفتن مرگومیر از موالید در گیلان خبر میدهند، اما ما معتقدیم راهحل این چالش نه در هشدارهای صرف، بلکه در تربیت نیروهای آگاه، جامعهشناس، پزشکپژوه و مروج فرهنگ سلامت نهفته است. دانشگاه باید بذر اندیشه و آگاهی در جامعه بپاشد.
دکتر آشوبی با تأکید بر لزوم حرکت دانشگاه به سمت مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به جایی برسد که مقالاتش مرجع تصمیمگیریهای کلان، پژوهشهایش راهگشای سیاستهای سلامت و دانشآموختگانش، پیشتاز توسعه پزشکی کشور باشند.
وی همچنین توسعه عدالت در سلامت، مشارکت علمی بینرشتهای و پیوند آموزش با خدمات را از محورهای راهبردی دانشگاه برشمرد و گفت: ما بهدنبال ارتقای نظام سلامت نهفقط از منظر درمان، بلکه از نگاه تربیت نیروی انسانی تحولآفرین هستیم؛ نسلی که بتواند در تراز جهانی فکر و عمل کند.

نظر دهید