- 1404/03/04 تجلیل از تیم فوتسال دانشجویان علوم پزشکی گیلان در نشست هیئترئیسه دانشگاه
- 1404/03/03 بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان با حضور نماینده مجلس و فرماندار
- 1404/03/03 با قول مساعد مسئولان شهرستانی، کلینیک لاهیجان در هفته دولت افتتاح میشود
- 1404/03/03 تمرکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارتقای جامع سلامت لاهیجان؛ از رفع چالشها تا توسعه بخشهای تخصصی
جلسه رسیدگی به پرونده های حقوقی کلینیک ویژه دندانپزشکی دانشگاه گیلان
مسائل قانونی در دندانپزشکی شامل مقررات و قوانینی است که دندانپزشکان باید در ارائه خدمات خود رعایت کنند. این قوانین به حفظ حقوق بیماران و تضمین کیفیت خدمات درمانی کمک میکند. اصول اخلاقی شامل احترام به حقوق بیمار، محرمانگی اطلاعات، صداقت و شفافیت و مسئولیتپذیری است. در بخش مسائل قانونی، بر حقوق بیماران و مسئولیتهای قانونی دندانپزشکان تاکید شده است
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
محمدرضا صحراپیما مدیریت امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در توسعه خدمات دندانپزشکی گفت دندانپزشکی به عنوان یکی از رشتههای حساس پزشکی، با مسائل متعددی در زمینه اخلاقی و قانونی مواجه است. رعایت حقوق بیماران و مسئولیتهای دندانپزشکان از جمله موضوعات کلیدی در این حوزه است که نیازمند توجه ویژهای است. لازم است با بررسی تعرفهها و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای رفع دغدغه های این حوزه اقدام نمود، مسائل قانونی در دندانپزشکی شامل مقررات و قوانینی است که دندانپزشکان باید در ارائه خدمات خود رعایت کنند. این قوانین به حفظ حقوق بیماران و تضمین کیفیت خدمات درمانی کمک میکند. اصول اخلاقی شامل احترام به حقوق بیمار، محرمانگی اطلاعات، صداقت و شفافیت و مسئولیتپذیری است. در بخش مسائل قانونی، بر حقوق بیماران و مسئولیتهای قانونی دندانپزشکان تاکید شده است. همچنین چالشهای اخلاقی و قانونی موجود در دندانپزشکی و راهکارهای بهبود وضعیت بررسی شدهاند. در نهایت با رعایت این اصول و استفاده از راهکارهای مناسب، میتوان به بهبود وضعیت اخلاقی و قانونی در دندانپزشکی کمک کرد.مدیر امور حقوقی دانشگاه محمدرضا صحراپیما با اشاره به اینکه در این جلسه درباره قراردادها و پرونده ها و دعاوی کلینیک ویژه دندانپزشکی بحث و تبادل نظر شد، افزود این روند نظارت و رسیدگی به مراکز گامی موثر در بهبود مدیریت شکایات و نظارت بر قرادادهای دانشگاه علوم پزشکی است.
صمد نصرالله زاده مدیریت کلینیک ویژه دندانپزشکی گیلان نیز با معرفی توانمندیها و چالشهای کلینیک ویژه دندانپزشکی گیلان، مطالبی در راستای ارتقای خدمات این مرکز درمانی، تعرفههای دولتی، مطالبات و تامین تجهیزات و امکانات لازم دندانپزشکی، عنوان کرد.
تقی یکتا کارشناس حقوقی دانشگاه ،فاطمه تیموری مسئول امور اداری کلینیک دندانپزشکی نیز دیگر اعضای این جلسه بودند که به بیان دیدگاههای خود پیرامون موضوعات مطرح شده حقوقی پرداختند.
من الله توفیق
محمدرضا صحراپیما
مدیر امور حقوقی دانشگاه