جشنواره آموزشی شهید مطهری
فراخوان
با احترام، معاونت آموزشی دانشگاه در نظر دارد بر اساس آیین نامه وزارت متبوع جشنواره آموزشی شهید مطهری را به منظور قدردانی از فرایندهای آموزشی و تجلیل و ارتقاء و توسعه و شناسایی رویه های آموزشی جاری و مطلوب دانشگاهی و ابداع و معرفی رویه های جدید با توجه به اهداف مشروحه ذیل در اردیبهشت 1390 برگزار نماید.
اهداف جشنواره:
1) شناسائی فرآیند های مطلوب دانشگاهی
2) ارتقاء فرآیند های جاری آموزشی در دانشگاهها
3) ابداع ، اصلاح فرآیند ها ، تجهیزات و دستگاهها و لوازم کمک آموزشی.
4)توجه به فرآیند های آموزشی در حال اجراء در دانشگاههای و موسسات آموزش عالی کشور به منظور قدردانی از آنها
5) شناسائی و طراحی فرآیند های جدید آموزشی و معرفی آن به عنوان الگو در سطح دانشگاه ، دانشکده یا موسسه آموزش عالی
6) ایجاد فضای مناسب علمی جهت حضور مناسب اساتید در عرصه تولید علم و دانش مورد استناد جهانی در کتب یا نشریات (Fact,s)
7) ایجاد فضای رقابت سالم در عرصه تولید علم در سطح کشور
8) ایجاد فرصت های جدید شغلی برای اساتید دانشگاهها و موسسات آموزشی و کمک آموزشی
9) ایجاد بازار برای فرآیند های آموزشی جهت جذب سرمایه و هدایت سرمایه گذاری در راستای تولید علم
10) ایجاد بازار برای ارائه و تبادل خدمات آموزشی
جهت شرکت در جشنواره فوق، کلیه اعضای محترم هیت علمی یا همکاران شاغل در دانشگاه می توانند فرایندهای آموزشی خود را پس از تایید مدیر گروه و دانشکده مربوطه حداکثر تا 15 دی ماه سال 89 به این حوزه ارسال دارند. در این مرحله فرآیند های اخذ شده با فرآیند استاندارد شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقایسه می گردد و به هر یک از فرآیند ها نمره ای اختصاص می یابد. در پایان بر اساس نمرات اخذ شده رتبه اول هر یک از فرایند ها مشخص می گردد. ( فرآیند مطلوب دانشگاهی )
ضمنا" از فرآیندهای مطلوب دانشگاهی در سطح دانشگاه تقدیر به عمل آمده و برای آنها جوایز و ارزش های علمی و ... منظور می گردد. همچنین فرآیندهای منتخب دانشگاهی وارد میدان رقابت کشوری شده و پس از اخذ نمرات در هیئت داوری کشوری و رتبه بندی به فرآیندهای اول تا سوم جوایز ، ارزش های علمی و فرصت های مطالعاتی و ... تعلق خواهد گرفت.
تعاریف
الف) فرایند برتر: بهترین فرایند آموزشی معرفی شده توسط هر یک از اعضای محترم هیت علمی یا اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود.
ب) پروسه مطلوب دانشگاهی: به مطلوب ترین ( مطابقت فرایندها با استاندارئهای جهانی موجود) فرایند ارائه شده توسط اعضای هیات علمی در واحد آموزشی که به تایید مدیر گروه مربوطه رسیده باشد گفته می شود.
ج) فرآیندهای آموزشی : به تمامی فعالیت های یادگیری و یاد دهی گفته می شود که اعضاء هیئت علمی انجام می دهند تا موجبات افزایش کیفیت و برون داد (Out Put) آموزشی گردد . این فرآیندها در حیطه های گوناگون آموزشی اعم از علوم بالینی ، پایه ، آموزش در عرصه ،
Journal club, Bedside learning, Morning report, Out patient learning, CPC grand round, Mortality Conference, PBL, E- learning
روش های نوین ارزیابی و ...می باشد.
لازم به یادآوری است با عنایت به بند 5 و 6 ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مصوب مرداد ماه 87 کسب جوایز در جشنوارهای آموزشی ، ارائه و بکارگیری روش های نوین در برنامه ریزی ، پیاده سازی و ارزیابی این فعالیت ها بر اساس اصول علمی ارزشیابی دانش پژوهی به عنوان یکی از شاخص های دارای امتیاز در ارتقاء اعضای هیات علمی می باشد.
آدرس دبیرخانه: گیلان- رشت- خیابان نامجو- خیابان شهید سیادتی روبروی مرکز درمانی الزهرا- کد پستی: 68164-41446- معاونت آموزشی دانشگاه- مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
پست الکترونیکی: EDC@GUMS.ac.ir
در ضمن اطلاعات بیشتر یا تغییر در برنامه از طریق سایت دانشگاه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نظر دهید