اخبار فوری
  • 1403/06/10 - 17:10
  • تعداد بازدید خبر : 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:

ارتقای دانش سیاسی اساتید و دانشجویان لازمه تعالی جامعه؛ جهاد تبیین در دانشگاه‌ها ضروریست

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، بر ضرورت ارتقای دانش سیاسی اساتید و دانشجویان تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین در دانشگاه‌ها ضروری و لازمه تعالی جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های گیلان، پیوند بین حوزه و دانشگاه را از ثمرات انقلاب اسلامی خواند و گفت: دانشگاه‌ها مبدا تحول و پیشرفت جامعه هستند.


وی با تاکید بر تقویت کارکردهای فرهنگی و پژوهشی مراکز دانشگاهی، اظهار کرد: امروز حوزوی آگاه و آشنای نسبت به  جامعه و سیاست کاملا دانشگاهی را درک می‌کند و دانشگاهی آگاه و فرهیخته و آشنا به مسائل روز نیز قشر حوزه را درک می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تربیت قشر فرهیخته جامعه از ثمرات وحدت بین حوزه و دانشگاه است؛ ادامه داد: اقشار  مختلف جامعه در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند لذا توجه به ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی اساتید و دانشجویان برای تعالی جامعه ضرورت دارد.


وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعه چند دوره تحول عمیق علمی را شاهد بودیم و امروز سطح دانش در دانشگاه‌های کشور به ویژه استان در تراز خوبی قرار دارد.


امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به تقویت زیربناهای فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند؛ خاطرنشان کرد: نظارت بر کارکرد‌های اعضای هیئت علمی، توجه و حمایت از نخبگان در اولویت روسای دانشگاه ها باشد.


وی همچنین خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حفظ هویت تمدن اسلامی-ایرانی، در دانشگاه ها شد و گفت: دانشگاه ها در تکریم اساتیدی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند،  گام بردارند.


آیت الله فلاحتی بر تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.


امام جمعه رشت، همچنین خواستار تبادل علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و سایر مراکز علمی شد و ابراز داشت: در راستای لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و علمی پسندیده است که دانشگاه‌ها از اساتید معمم بهره بگیرند و روحانیون شاخص را دعوت به همکاری کنند.


وی یادآور شد: دشمن از عدم آگاهی سیاسی دانشجویان ما به نفع خود بهره می‌گیرد و همه مقدمات حضور دانشجویان ما را در کشور خودشان فراهم می‌کند؛ از این‌رو باید پیرامون شیوه‌های ارتقا آگاهی‌های مربوط به دانش دین و سیاست بیشتر صحبت کرد.


وی سیاست را تدبیر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر دانشجویان ما سیاست‌های کشور خود را بشناسند؛ هرگز کشور خود را ترک نخواهند کرد.

  • گروه خبری : اخبار برگزیده دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار فوری
  • کد خبر : 128227

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/06/10 17:10
آرشیو
Caspian Journal of Health Research

Caspian Journal of Health Research

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Research in Medical Education

Research in Medical Education

Iranian Journal of Neurosurgery

Iranian Journal of Neurosurgery

Caspian Journal of Neurological Sciences

Caspian Journal of Neurological Sciences

Journal of Guilan University of Medical Science

Journal of Guilan University of Medical Science

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy