• 1400/10/14 - 13:30
  • تعداد بازدید خبر : 12166
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:

بهره مندی از ظرفیت شورا و شهرداری برای آگاهی بخشی به شهروندان در تشخیص زودهنگام سرطان

معاون بهداشتی دانشگاه در نشست هم اندیشی با شورای شهر رشت، راه اندازی مرکز تشخیص زودهنگام‌ سرطان در مرکز آموزشی و درمانی رازی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ در نشست مشترک معاون بهداشتی دانشگاه و شورای شهر رشت با محوریت راه اندازی و ساماندهی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان و حذف عوامل خطر از جمله آلاینده های محیطی در سطح شهرها و استان، اظهار کرد: تشخیص زودهنگام سرطان در ارائه ی درمان های به موقع و مختلف در افراد مبتلا بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: با توجه به اینکه سن سرطان کاهش یافته است، بنابراین با شناسایی به موقع و تشخیص زودهنگام می توان درمان موثر به بیمار را زودتر ارائه کرد و فعالیت مراکز تشخیص زودهنگام به همین دلیل از اهمیت ویژه ای در هر شهر و استانی برخوردار است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه فعالیت چهار مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در سطح استان از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است، تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در مرکز آموزشی و درمانی رازی، جمعیت شهرستان رشت و شهرهای مجاور از این لحاظ پوشش داده می شود.
وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان درباره ی سرطان و علائم آن را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: استفاده از فرهنگسراهای محلات و بهره مندی از ظرفیت شهرداری و شورای شهر در آگاهی بخشی به شهروندان در محله های مختلف می تواند نتایج بسیار خوبی برای ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به مردم شهر رشت را رقم بزند.
رییس شورای شهر رشت هم در این نشست با تقدیر از تلاش کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوران پاندمی کرونا خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری برای ایجاد فضای سالم و با نشاط و توجه به شاخص های بهداشتی و درمانی در سطح شهر رشت برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را دارد.
محمدحسین واثق کارگرنیا افزود: شهرداری ها در دنیا به عنوان بزرگترین بنگاه های اقتصادی و درآمدی هستند اما در رشت تامین منابع مالی بدون جذب سرمایه گذار دشوار است.
وی با اشاره به آلودگی رودخانه های رشت، مرکز لندفیل سراوان و رشد حاشیه نشینی بیان کرد: سرای محلات فعال در سطح شهر می تواند در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم درباره ی مسائل بهداشتی و بیماری هایی مانند سرطان اقدام کنند.
وی اعلام امادگی کرد علاوه بر سراهای محلات، مساجد هم در این حوزه وارد شده و برای رشد و ارتقای شاخص های بهداشتی رشت فعال شوند.
در پایان این نشست مقرر شد جلسات آتی برای هماهنگی هر چه بیشتر بین طرفین برای ارائه ی خدمات بهتر به شهروندان تشکیل شود.
شایان ذکر است، با پیگیری معاونت بهداشتی دانشگاه و همکاری معاونت درمان، علاوه بر بیمارستان رازی رشت، در شهرهای تالش، لاهیجان و انزلی هم مراکز تشخیص زودهنگام سرطان در حال آماده سازی برای فعالیت و بهره برداری است.

  • گروه خبری : رشت,واحدهای تابعه,بیمارستان های رشت
  • کد خبر : 81476
سمیه  غفاری
خبرنگار

سمیه غفاری

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1400/10/14 13:30