• 1403/06/11 - 10:50
  • تعداد بازدید خبر : 130
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام تسلیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با ارسال پیامی سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام (ع) را تسلیت گفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا) ؛ دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی پیامی 28 ماه صفر ، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) را تسلیت گفت، متن پیام به شرح زیر است.

پیامبر اسلام پس از 23 سال رسالت و دعوت مردم به دین اسلام و ابلاغ مهمترین پیام ها از جانب پروردگار سرانجام در سن 63 سالگی، سال یازدهم هجری و در 28 امین روز از ماه صفر، وفات یافت. این مصیبت جانسوز در تاریخ اسلام و تشیع به روایتی همزمان و مصادف با شهادت حضرت مجتبی، امام حسن بن علی نیز می باشد که با دسیسه منافقین و دشمنان اسلام با نوشیدن زهر به شهادت رسید و همچنین شهادت امام رضا (ع) نه تنها به عنوان پایان دوره‌ای مهم در تاریخ شیعه بلکه به عنوان نمادی از مقاومت در برابر ظلم و ستم شناخته می‌شود. این واقعه عمیقاً بر جامعه شیعه تأثیر گذاشت و هر ساله در سالروز شهادت ایشان، مراسم عزاداری بزرگی برگزار می‌شود.

                                             دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 128241
آخرین بروز رسانی : 1403/06/11 10:50