• 1403/07/24 - 21:12
  • تعداد بازدید خبر : 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا :

برخورداری از غذا برای زندگی بهتر حق طبیعی هر فرد است

معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت با فرارسیدن روز جهانی غذا 25 مهر (16 اکتبر ) با گرامیداشت شعار امسال « حق داشتن غذا برای زندگی بهتر و آینده ای بهتر » بر مصرف نان کامل در سفره های مردم استان تاکید کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا)؛ دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ( فائو ) هر ساله- 16 اکتبر ، روز جهانی غذا را با هدف حساس سازی و کسب حمایت همه جانبه به منظور برقراری امنیت غذا و تغذیه گرامی می دارد، گفت؛  کشاورزان جهان غذای کافی حتی بیشتر از جمعیت دنیا را برای تغذیه مردم تولید می کنند اما گرسنگی همچنان ادامه دارد.
وی افزود؛  حدود 733 میلیون نفر در دنیا به دلیل شوک های آب و هوایی مکرر، درگیری ها، رکود اقتصادی و نابرابری با گرسنگی مواجه هستند و این امر به شدت بر اقشار فقیر و آسیب پذیر تاثیر می گذارد که منعکس کننده نابرابری های گسترده در دنیا است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه دسترسی به غذای کافی حق طبیعی همه آحاد و اقشار مردم در سراسر دنیا است، گفت؛  غذای کافی به مفهوم تنوع، مقرون به صرفه بودن آن، دسترسی و ایمنی غذایی است و یک دنیای غذایی امن و مغذی برای همه، نیازمند سرمایه گذاری گسترده، نوآوری، علم و فناوری و همکاری گسترده بین طیف وسیعی از دست اندرکاران از جمله دولت ها، بخش خصوصی، موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی و جامعه مدنی است.
دکتر رضوانی در ادامه  تصریح کرد؛  با توجه به گرامیداشت این روز جهانی در سرتاسر کشور و نظر به اینکه قوت غالب آحاد جامعه در کشور نان است، گسترش برنامه نان کامل یکی از اولویت های اساسی وزارت بهداشت است که می تواند به مقابله با کمبود ریزمغذی ها بپردازد و برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، بسیار کمک کننده خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد؛ به همین منظور، برنامه های گرامیداشت این روز با تاکید بر آموزش های عموم جامعه در مورد فواید مصرف نان کامل اجرا می شود و مانند هر سال اقداماتی در راستای آموزش و اطلاع رسانی مردم از سوی حوزه ی بهداشت دانشگاه صورت می پذیرد که امید است با آگاهی بخشی به مردم، نان کامل به عنوان اولویت مردم عزیز استان مان بر روی سفره های خانه هایشان قرار گیرد.
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 130084

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/07/24 21:12