• 1402/06/13 - 21:20
  • تعداد بازدید خبر : 229
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
توسط معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تشریح شد

از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته این معاونت در تابستان ۱۴۰۲، تشریح شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ دکتر فردین مهرابیان-معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی ، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات این معاونت، اظهار کرد ؛  برای نخستین بار در تابستان امسال پس از اتمام فعالیت های آموزشی، به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان، جمع کثیری از دانشجویان به اردوهای مختلف فرهنگی و آموزشی اعزام شدند.
وی در ادامه  برنامه‌های مرتبط با اعیاد قربان و غدیر خم، هماهنگی جهت حضور اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه در اردوی "همراه با حکیمان ۲" در مشهد مقدس ، هماهنگی حضور دانشجویان در اردوهای فرهنگی آموزشی "مثبت مفدا" و رویداد "مثبت آرمان"، اردوی سیاحتی زیارتی "همراه با ستاره‌ها" ویژه دانشجویان دختر دانشکده،های اقماری و همچنین ، اعزام جمعی از دانش‌آموختگان به مراسم دانش‌آموختگی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع)، برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و ... در تابستان ۱۴۰۲  را از جمله مهمترین اقدامات و  برنامه های این معاونت ذکر کرد.
دکتر مهرابیان اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم استان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌ خانواده، برگزاری پویش نذر اهدای خون، بازدیدهای علمی در قالب اردوی راهیان پیشرفت و ... رانیز  از دیگر برنامه های معاونت و فرهنگی دانشجویی دانشگاه عنوان کرد.
 
وی همچنین، برگزاری ویژه‌برنامه‌ به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت با حضور مسئولان دانشگاه، دانشجویان، کارکنان و خانواده‌های آنهابا محوریت فرزندان،برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، برگزاری مراسم سوگواری دهه‌ی اول محرم همراه با سخنرانی و مداحی به مدت ۱۰ شب در مسجد صاحب‌الزمان (عج) مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت از دیگر برنامه ها صورت گرفته، ذکر کرد.
دکتر مهرابیان  در ادامه از دیگر برنامه‌های قابل توجه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم استان با مشارکت دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، تغذیه، بهداشت در روستاهای محروم اترود و مادیان گوابر اطاقور لنگرود ، برگزاری اردوی مشهد تحت عنوان "همراه با حکیمان ۲" با حضور ۳۳ تن از اساتید و اعضا هیئت علمی با رویکرد معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی و ارائه مباحث آموزشی عنوان کرد.
 
  معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در ادامه با بیان اینکه  اردوی "همراه با ستاره‌ها" ویژه  دانشجویان دختر دانشگاه با اعزام بیش از ۴۴ تن نیز برگزار شد، برگزاری آئین دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) براساس سهمیه بندی ، برگزاری اردوی فرهنگی آموزشی "مثبت مفدا" و رویداد "مثبت آرمان"  با حضور تیم‌های انجمن‌های علمی، مفدا، تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی، کانون قرآن و عترت، دانشجویان شاهد و همتایاران و با حضور بیش از ۱۰۰ تن از دانشجویان و جمعی  ازکارشناسان به مشهد مقدس  از دیگر برنامه های این معاونت  برشمرد.
 وی یادآور شد؛ جهت شرکت در مراسم معنوی پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی  امسال نیز، ۲۵ تن از دانشجویان پسر و ۱۵ تن از دانشجویان دخترعازم عتبات عالیات شدند.
دکتر مهرابیان در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های متنوع در اوقات فراغت دانشجویان و استفاده‌ی بهینه  آنها  از فصل تابستان، تصریح کرد ؛ برگزاری این اردوها اقدامی بوده که وزارت بهداشت با همکاری معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های  سراسر کشور انجام داده و ضمن قدردانی از زحمات تمامی عوامل اجرایی برنامه‌ها، امیدواریم  هر ساله این قبیل اقدامات موثر در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان صورت گیرد.
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 110922

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1402/06/13 21:20