• 1403/04/13 - 13:13
  • تعداد بازدید خبر : 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی:

بیماری سوختگی علاوه بر بار اقتصادی سنگین و عواقب جسمانی، سلامت روان افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد

دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره بر بار اقتصادی سنگین و عواقب جسمانی بیماری سوختگی، گفت: بیماری سوختگی سلامت روان افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمد طلوعی- دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی با اشاره به اینکه بیماری سوختگی عواقب گسترده و متعهدی داشته و در دوران طولانی محرومیت شخص از جوامع اجتماعی که به دلیل کاهش عملکرد وی بوده و بار اقتصادی سنگینی را متوجه، فرد، خانواده وی و اجتماع میکند، افزود: این بیماری سلامت روان افراد را علاوه بر جسم تحت تاثیر گذاشته و بیماری‌های ثانویه‌ی روحی مانند افسردگی و اضطراب نیز بیماران دچار سوختگی شده را درگیر می‌کند.

دکتر طلوعی در ادامه صحبت‌های خود، توضیح مختصری در مورد تاریخچه برگزاری کنگره سوختگی ارائه داد و گفت: اولین کنگره کشوری سوختگی در سال ۱۳۹۰ در تهران آغاز به کار کرد و بعد از آن تا چهار دوره، تهران میزبان کنگره سوختگی بوده‌است‌. بعد از آن مشهد، شیراز و یاری به ترتیب میزبان پنجمین، هشتمین و دهمین کنگره کشوری سوختگی بوده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز میزبان دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی است.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی با بیان تاریخچه درمانی بیماری سوختگی در گیلان، گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و تا قبل آن بر ما آن سوختگی توسط پیشکسوتان این حوزه در مرکز آموزشی درمانی پورسینا درمان می‌شدند. مرکز آموزشی درمانی ولایت با ۷۵ تخت و ۸ تخت آی‌سی‌یو هم‌اکنون به بیماران استان گیلان خدمت ارائه می‌دهد و دیگر به ندرت بیماری به استان‌های تهران و یا مازندران برای ادامه اعزام می‌شوند.

دکتر طلوعی با اشاره به پیشرفت در درمان سوختگی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: ما هم اکنون در مرکز آموزشی درمانی ولایت فلوشیپ جراحی سوختگی داشته و در بهمن ماه ۱۳۹۹ مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی نیز  شروع به فعالیت و خدمت‌رسانی کرده است.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 126126

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/04/13 13:13